BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

~mErekA yG sH0meL~

Sunday, July 31, 2011

~AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN~

يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ كُتِبَ عَلَيۡڪُمُ ٱلصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى ٱلَّذِينَ مِن قَبۡلِڪُمۡ لَعَلَّكُمۡ تَتَّقُونَ
Maksud: Wahai orang-orang yang beriman! Kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang yang dahulu daripada kamu, supaya kamu bertakwa. 
(Al-Baqarah:183)



"Wahai manusia, sungguh telah datang pada kalian bulan Allah dengan membawa berkah rahmat dan maghfirah. Bulan yang paling mulia di sisi Allah. Hari-harinya adalah hari-hari yang paling utama. Malam-malamnya adalah malam-malam yang paling utama. Jam demi jamnya adalah jam-jam yg paling utama.Inilah bulan ketika kamu diundang menjadi tetamu Allah dan dimuliakan oleh-Nya. Di bulan ini nafas-nafasmu menjadi tasbih, tidurmu ibadah, amal-amalmu diterima dan doa-doamu diijabah. Bermohonlah kepada Allah Rabbmu dengan niat yang tulus dan hati yang suci agar Allah membimbingmu untuk melakukan shiyam dan membaca Kitab-Nya" (Kutipan khutbah Nabi Muhammad Rasulullah SAW dalam menyambut Ramadhan)


~MARILAH KITA SAMA-SAMA~


Di kesempatan ini, saya dengan rendah hati ingin memohon maaf atas segala kekhilafan yg telah sy lakukan sama ada secara sengaja mahupun tidak sengaja..m0hon maaf andai ada kealpaan, ketinggian hati, kedustaan lidah dan kecerobohan akhlak..Sesungguhnya segala yang baik itu datang daripada Allah SWT dan segala yang buruk itu datang dari kekurangan diri sy sendiri....

Perbanyakkanlah ibadah sepanjang bulan yang penuh berkah ini..rebutlah peluang selagi masih diberi ruang oleh Yang Maha Pencipta.. Siapa tahu mungkin Ramadhan ini merupakan Ramadhan kita yang terakhir..m0ga Ramadhan yg tiba ini dapat kita lalui dengan penuh istiqamah dan tawaduk..InsyaAllah..

~..Hapuskan dendam, Bersihkan hati, Luruskan niat untuk hadapi bulan yang penuh hikmah..~

~..suka hayati..~


 (= SALAM RAMADHAN BUAT SEMUA YANG BERAGAMA ISLAM =)


..Selain beribadah di bulan puasa, pasang niat nk belaja masak,mahirkn yg dh lama xwat n timba ilmu baru..hoho,ber'cross-stitch n ber'buku'..mampu ke x ntah..=,="..



0 comments: